עקבה עם ילדים

חופשה בעקבה עם ילדים מסמנת וי כמעט על כל מה שאנחנו מחפשים בחופשה משפחתית: קרובה ונוחה, זולה ומשתלמת, מהנה ומלאת אטרקציות שמתאימות לכל המשפחה. על הדרך תמצאו גם מלונות וכפרי נופש חמישה כוכבים המתאימים לילדים, צלילות מרהיבות וכן טבע שמתאים לכולם.

גם העיר עקבה עצמה ידידותית לילדים. היא בטוחה, יפה ונוחה, עם מגוון של מסעדות המתאימות גם לילדים. לצד מזג האוויר הנפלא והקירבה המדהימה לישראל (רק 15 דקות מאילת), עקבה הופכת ליעד מבוקש מאוד על ידי משפחות ישראליות!

אם אתם תוהים מה יש לעשות בעקבה עם הילדים, הכנו לכם את המדריך המלא ואת כל האטרקציות שכדאי לכם להכיר

פארק המים Saraya

אם אתם מגיעים לעקבה עם הילדים, אתם לא יכולים להחמיץ את פארק המים Saraya, פארק מים חדש ונוצץ שיושב ממש בלב עקבה. זהו פארק המים הגדול ביותר בירדן, ובו למעלה מ-25 מתקנים הכוללים מגלשות מים, אבובים ובריכות, כאשר המתקנים מעוצבים ונקראים על שם כמה מהנקודות האייקוניות ביותר בירדן (כמו ואדי רם ופטרה). הפארק חולש על פני למעלה מ-28 אלף מ"ר וכולל גם מקומות לאכול בהם. תוכלו לבלות בו יום שלם של אדרנלין עם הילדים!

מועדוני חוף

אטרקציות מדהימות בעקבה עם הילדים הן מועדוני החוף של העיר. מועדוני החוף של עקבה כוללים חוף ים נקי, פרטי ומטופח, ספורט ימי מסחרר, צלילות, שנורקלינג, בריכות וכל מה שצריך ליום שלם על החוף. יש שני מועדוני חוף ידועים מאוד בעיר ומתאימים לילדים – B12 וברניס.

מועדון החוף B12 בעיילה מציע ספורט ימי כולל וויקבורד וסקי מים, וכן גם מגרשי כדורעף, מסלול מכשולים מתנפחים על המים וסאפ. מועדון חוף נוסף שכדאי לכם לשקול הוא מועדון החוף Berenice, שכולל גם הוא חוף ים פרטי, בריכות, ארוחות צהריים מגוונות, צלילות ושנורקלינג. לרוב, בתי המלון הגדולים מספקים שאטלים למועדוני החוף האלו. 

צלילות ושנורקל

צלילות הן חלק כמעט בלתי נפרד מביקור בעקבה ומהאטרקציות המובילות ביותר בעיר. צלילות בים האדום הן מהצלילות היפות בעולם, ודרך חופי עקבה תוכלו להגיע לשוניות אלמוגים צבעוניות, לצלול לצד ספינות טרופות ולצפות בצבי ים וחיות מים נוספות.

 

הצלילות בעקבה מתאימות גם למתחילים, ויש הרבה מרכזי צלילה שמציעים שיעורים למתחילים ולילדים. ניתן להגיע לחלק מהצלילות ישירות מהחוף או לקחת סירה. לחילופין, גם מי שלא מעוניין בצלילה יכול לבחור בשנורקלינג, אטרקציה קלילה יותר אך יפה בהחלט. 

 

טיול בעיר

גם שיטוט בין רחובות עקבה יכול להיות חוויה נהדרת עם הילדים, בעיקר כשמזג האוויר נעים. זוהי עיר נינוחה, נעימה ובטוחה, עם הרבה סמטאות יפות ומקומות להסתכל בהם, ועל הדרך תוכלו לצפות בטירת עקבה המרשימה. מומלץ גם ללכת על הטיילת ועל המרינה, לעצור לקנות גלידה ולרכוש מזכרות מיוחדות. ביום שישי תדאגו להגיע לשוק ליד הים. השוק נערך בשעות הערב ובו עשרות דוכנים המוכרים מזכרות, עבודות יד, אוכל ערבי מסורתי, פירות וירקות, תבלינים ועוד – חוויה נהדרת גם לילדים וגם למבוגרים! 

שייט בסירה עם תחתית שקופה

שייט הוא אטרקציה נהדרת בעקבה עם הילדים, כאשר האופציה הפופולרית ביותר היא שייט בסירה שקופה. כך הילדים (וגם אתם!) יוכלו לבחון את חיי הים גם אם הם לא מעוניינים, או קטנים מדי, לצלילה או שנורקל. השייט מקיף את המפרץ ובמהלכו תוכלו לבחון את הנופים היפים של הרי מצרים ואילת וכן את החיים הצבעוניים מתחת לפני המים. 

פארק חבלים

אופציה מלאת אדרנלין נוספת בעקבה היא פארק החבלים בכפר הימי עיילה שליד עקבה. זהו פארק לילדים אמיצים בלבד, והוא כולל מסלולי חבלים גבוהים שמתאימים לילדים, נערים ומבוגרים. הפארק כולל אלמנטים של טיפוס, אומגה, נדנדה ענקית, טרמפולינות וכן גם מיני גולף. שווה להימנע מלהגיע בצהריים, כשחם מאוד; העדיפו לבקר בבוקר או בערב (הפארק פתוח עד 12 בלילה!)

יום טיול בואדי רם

יום טיול בואדי רם הוא אטרקציה חובה למשפחות בעקבה. הן מבוגרים והן ילדים ייהנו מהנופים המרהיבים של עמק הירח, הכוללים תצורות מדהימות מאבן גיר וגרניט. בעוד המבוגרים יתרשמו מהטבע המופלא ומהנופים היפים, ילדים ייהנו מדרך ההגעה למקום – על גבי גמל, בג'יפים סוערים או אפילו ברגל, על גבי הדיונות הענקיות. השקיעה המרהיבה היא אירוע שאסור לפספס, ואת היום מרבים לסיים בביקור במאהל בדואי הכולל אוכל בדואי מסורתי, תה וצפייה בכוכבים. 

איפה ישנים בעקבה עם הילדים?

חלק מהותי מחופשה משפחתית בעקבה הוא כמובן בית המלון. אם אתם מגיעים עם ילדים לעקבה, אתם חייבים לבחור בבית מלון שמתאים למשפחות, כזה שכולל בתוכו גם מועדון ילדים, מופעי בידור וכן אטרקציות כמו ספורט ימי וצלילות. יש כמה כפרי נופש חמישה כוכבים שעונים בדיוק על הצרכים האלו – כמו מלון מובנפיק (אחד יושב בלב עקבה והשני במפרץ טאלה), מלון הייאט, קמפינסקי ואינטרקונטיננטל. אופציה נוספת היא מלון Cloud 7, מלון דירות שכולל מטבח מאובזר, סלון וחדרים, והוא מתאים למי שמחפש קצת יותר מרווח בחופשה שלו. זכרו כי הבחירה במלון היא חלק חשוב מהחוויה המשפחתית שלכם, וככל שהמלון יתאים יותר לילדים ולמשפחות, יהיה קל יותר מכל הבחינות!

חשוב לדעת לפני שמזמינים מלון! צריך לתאם את הטיול דרך סוכן נסיעות ישראלי. לפי משרד החוץ, גם אם אתם נוסעים אך ורק לבית מלון בעקבה, עליכם בכל זאת לתאם את הטיול עם סוכן נסיעות ישראלי שיתאים את החופשה שלכם עם הסוכן הירדני. אם תגיעו ללא תיאום עם מדריך מוסמך, הכניסה שלכם עלולה לזכות לסירוב – מומלץ להימנע מעוגמת הנפש!

איפה אוכלים בעקבה עם הילדים?

הרבה משפחות עם ילדים שחושבים על טיול בחו"ל מודאגים מהפן הקולינרי של הטיול, שכן ילדים ידועים בהיותם בררנים במיוחד. אז יש כמה דברים שאולי יעזרו לכם להפיג את הדאגות בחופשה בעקבה.

ראשית, בתי המלון הידידותיים לילדים מציעים מנות ילדים מגוונות ובבופה הבוקר ובמסעדות הפזורות ברחבי המלון בוודאי תמצאו אופציות נהדרות לילדים. בנוסף, כיוון וירדן היא מדינה שנמצאת ממש כאן מעבר לגבול, התפריט שלה לא שונה משמעותית מזה שנמצא כאן אצלנו – חומוסיות, טחינה, פיתות, סלטים, צ'יפס, מנות בשרים ודגים – אלו המנות העיקריות המרכיבות את התפריטים במסעדות. לכן, אם הילדים שלכם נהנים מאוכל מזרח-תיכוני "רגיל", סביר כי לא תתקלו בבעיות. כמובן, ישנן גם מסעדות המציעות תפריט בינלאומי וכן מסעדות איטלקיות ואמריקאיות.