דרכי הגעה לעקבה

עיר הנופש הירדנית עקבה היא קרובה יותר ממה שאנשים חושבים – רק רבע שעה מאילת ואתם יכולים להגיע לעיר נוצצת וחלומית באווירה של חו"ל, בצידו השני של מפרץ אילת!

אם אתם מחפשים חופשת בטן-גב זולה, שונה ומפנקת, עקבה יכולה לענות על כל הסעיפים. עכשיו רק נותר לשאול – איך בעצם מגיעים לעקבה?

המדריך הבא יבהיר לכם את כל הדרכים הכי טובות ומהירות להגיע לעקבה, וכן יבהיר את כל הפרטים הקטנים הנוגעים למעבר הגבול ולהגעה לעיר בכמה צעדים פשוטים. 

1. הגעה לאילת

הדרך הקלאסית להגיע לעקבה היא דרך מעבר הגבול ע"ש רבין שנמצא שלושה קילומטרים צפונית לאילת. יש יתרון מרכזי אחד למעבר הגבול הזה: הוא ממוקם 15 דקות בלבד מהעיר עקבה, כך שברגע שתחצו את הגבול תהיו במרחק נגיעה מהחופשה שלכם!

 

יש כמה אופציות להגיע למעבר הגבול ע"ש רבין באילת:

  • רכב: תוכלו להגיע לאילת בנסיעה ברכב שלכם, ולהחנות אותו במגרש החניה שנמצא בסמוך למסוף או בעיר אילת עצמה. יש לחנות רק באזורים המיועדים לכך, אחרת אתם עלולים להסתכן בגרירת הרכב ובקבלת דוחות.
  • אוטובוס: דרך נוספת היא להגיע בקו אוטובוס, כמו קו 390 של אגד מתל אביב לאילת. לרוב, לאוטובוס תהיה גם תחנת עצירה במעבר הגבול עצמו. 
  • טיסה: דרך שלישית היא להגיע לאילת בטיסה קצרצרה מנתב"ג, שתגיע עד לשדה התעופה רמון.

 

אם הגעתם לעיר אילת עצמה, תוכלו לקחת מונית לגבול או לחילופין לקחת קו אוטובוס, כמו קו 23 שיוצא מתחנה מרכזית אילת ומגיע עד מעבר הגבול.

2. מעבר גבול קרקעי - רגלי ע"ש יצחק רבין

בגבול עצמו תצטרכו להראות דרכון שתקף לשלושה חודשים לפחות, וכן לשלם אגרת מעבר. את האגרה ניתן לרכוש מראש דרך אתר "מילגם" בהנחה קלה, או לשלם במקום. האגרה בסך 107 ש"ח. ברגע שתחצו את הגבול, תצטרכו לשלם דמי מעבר גם בצד הירדני – דמי המעבר האלו עומדים על 15 דולר. גם בחזור תצטרכו לשלם 15 דולר נוספים. סך הכל תשלמו כ-200 שקלים על מעבר הלוך-חזור בין ישראל לירדן לאדם אחד.

 

אחרי שחציתם את הגבול, תוכלו לקחת מונית עד לעיר עקבה, שתעלה לכם כ-30 שקלים. הנסיעה היא קצרה – בערך 15 דקות. לחילופין, הרבה בתי מלון מספקים שאטלים חינם מהגבול. בדקו זאת מראש, וכן תאמו עם המלון או בדקו את שעות השאטל.

3. מעבר גבול עם רכב

מלבד מעבר רגלי, אופציה נוספת היא לעבור את הגבול עם רכב. זה מומלץ בעיקר אם אתם מעוניינים להתנייד בתוך ירדן עם הרכב שלכם, ורוצים עצמאות מוחלטת בחופשה. 

 

כדי לעבור עם רכב, עליכם להגיע עם רישיון נהיגה בתוקף וכן עם תרגום הרישיון לאנגלית. במעבר הגבול ישנו סניף של חברת "מילגם", שמאפשר תרגום של הרישיון בתשלום. הרכב צריך להיות רשום על שם הנוסע (אם הרכב לא בבעלותכם, עליכם להציג ייפוי כוח נוטריוני המתורגם לאנגלית). עם המעבר עם הרכב, עליכם לרכוש ביטוח צד ג'. גם את הביטוח ניתן לרכוש בסניף מילגם שנמצא במסוף.

מה הם שעות פתיחה במעבר גבול רבין?

שימו לב, המעבר פתוח בימי ראשון-חמישי בין השעות 6:30-20:00, ובימי שישי-שבת בין 8:00-20:00. מומלץ להגיע לפחות חצי שעה לפני הסגירה כדי להיות בטוחים שתוכלו לעבור. המסוף פועל בכל ימי השנה, מלבד יום כיפור וכן ראש השנה ההג'רית. אם אתם עוברים עם רכב, דעו כי המעבר פתוח לרכבים עד השעה 19:00 בלבד. 

האם צריך ויזה כדי להיכנס לירדן?

חשוב לדעת שלא צריך ויזה כדי להיכנס לירדן, אבל כן צריך לתאם את הטיול דרך סוכן נסיעות ישראלי. לפי משרד החוץ, גם אם אתם נוסעים אך ורק לבית מלון בעקבה, עליכם בכל זאת לתאם את הטיול עם סוכן נסיעות ישראלי שיתאים את החופשה שלכם עם הסוכן הירדני. אם תגיעו ללא תיאום עם מדריך מוסמך, הכניסה שלכם עלולה לזכות לסירוב – מומלץ להימנע מעוגמת הנפש!

טיפים נוספים למעבר הגבול בין ירדן לישראל

מלבד כל הנתונים החשובים הנ"ל, יש עוד כמה פרטים קטנים שיכולים להפוך את המעבר שלכם לחלק יותר:

 

  • הגיעו עם הזמנה מודפסת לבית המלון שהזמנתם. 
  • בצעו רישום מוקדם באתר האינטרנט VISIT-JORDAN לפני שאתם מגיעים; הרשויות הירדניות מבקשות זאת מאז משבר הקורונה. 
  • אל תגיעו לירדן עם סממנים דתיים, מכשירי קשר, נשק, תחמושת ומכשירי ניווט. 

דרכים נוספות להגיע לעקבה

מעבר הגבול באילת הוא מעבר הגבול הפופולרי ביותר במטרה להגיע לעקבה. ובכל זאת, יש דרכים נוספות להגיע לעיר: 

 

  • מסוף נהר הירדן: כאמור, מעבר הגבול הפופולרי ביותר הוא מעבר רבין שכן הוא הקרוב ביותר לעיר. ובכל זאת, תוכלו לעבור גם דרך מעבר נהר הירדן שממוקם ליד בית שאן. שימו לב, מעבר גבול זה ממוקם שעות ספורות מהעיר עקבה.
  • הגעה לעקבה בטיסה: דרך נוספת היא להגיע לעקבה דרך טיסה לעמאן. חברת התעופה רויאל ג'ורדניאן מציעה טיסות ישירות מנתב"ג לשדה התעופה בעמאן, שנמשכות 45 דקות. הנסיעה מעמאן לעקבה נמשכת 4 שעות נוספות. בגדול, הדרך הזו לא מומלצת וגם נחשבת יקרה יותר.