טיול יום מחוץ לעקבה: ואדי ראם ופטרה ביום אחד

טיול יום מעקבה, ירדן, ליעדים מעוררי ההשראה של ואדי רם ופטרה מבטיח מסע בלתי נשכח מלא היסטוריה, הרפתקאות ונופים עוצרי נשימה. מאמר זה ידריך אתכם בדרך הטובה ביותר לחקור את היעדים האיקוניים הללו ויבטיח חזרה לעקבה בסוף היום שלכם.

טיולים מודרכים:

Powered by GetYourGuide

עקבה לוואדי ראם

הנסיעה מעקבה לוואדי ראם אורכת כשעה וחצי ברכב, ומשתרעת על פני מרחק של כ-70 ק"מ. לחוויה נטולת טרחה, שקול להזמין סיור או לשכור נהג פרטי שייקח אותך לשם. כשתגיעו, יקבלו את פניכם הנופים המדהימים של ואדי רם, הידוע גם בשם "עמק הירח". המדבר העצום, צוקי אבן החול המתנשאים ותצורות הסלע הייחודיות יוצרים אווירה שלא תשכחו במהרה.

במהלך שהותכם בוואדי רם, נצלו את הפעילויות השונות הזמינות כדי לטבול את עצמכם בסביבה המדברית באופן מלא. טיולי גמלים מציעים אמצעי תחבורה מסורתי, בעוד טיולי 4×4 מספקים דרך מהירה ומלהיבה יותר לחקור את השטח המדברי העצום. אם אתם מחפשים נוף ממעוף הציפור, שקלו להזמין טיסה בכדור פורח לחוויה בלתי נשכחת.

נופי המדבר של ואדי ראם

היום מתחיל בנסיעה נופית דרך המדבר המופלא של ואדי ראם, שם צוקי אבן חול מתנשאים ויצירות סלע יוצרות נוף שאין שני לו בירדן. בעצירה במחנה בדואי, תוכלו לטפס על הדיונות הגדולות בקרבת מקום כדי להשקיף על נופים פנורמיים של העמק האדום והכתום. כתובות הסלע העתיקות של האזור המתארות בני אדם ובעלי חיים הן אחד משיאי הביקור, שכן הן מעוררות את הדמיון לגבי הציביליזציות ששגשגו כאן בעבר. כשמסתכלים על הנופים המדבריים, מבינים מדוע ואדי ראם מכונה "עמק הירח". נוף דרמטי זה הוא התחלה אידיאלית ליום מלא הרפתקאות.

מוואדי רם לפטרה

לאחר סיור בוואדי רם, הגיע הזמן לצאת לעיר העתיקה פטרה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שראשיתו במאה ה-4 לפני הספירה. הנסיעה מוואדי רם לפטרה אורכת כשעתיים, ומשתרעת על פני מרחק של כ-140 קילומטרים. שוב, שכירת נהג פרטי או הצטרפות לקבוצת תיירים היא דרך נוחה לעשות את המסע.

פטרה, הידועה גם בשם "עיר הוורדים" בשל הארכיטקטורה החצובה בסלע בגוון ורוד, היא פלא ארכיאולוגי והיסטורי המושך אליו מבקרים מרחבי העולם. האתר האיקוני ביותר בפטרה הוא האוצר (אל-חזנה), חזית מגולפת מורכבת ששימשה כקבר מלכותי. אתר חובה נוסף הוא המנזר (א-דיר), אנדרטה מרשימה שנחצבה גבוה בתוך הצוקים המשקיפים על העיר.

ההגעה לפטרה

המעבר הצר של הסיק מספק כניסה דרמטית לעיר העתיקה פטרה. כשצועדים לאורך הסדק שאורכו קילומטר בין צוקים תלולים, השביל מתפתל ויוצר תחושה של ציפייה. לבסוף, יוצאים אל תוך אור השמש ומתקבלים בברכה על ידי המראה המדהים של בניין האוצר המפואר החצוב בסלעי אבן חול ורודים. ההגעה לאנדרטה האיקונית של פטרה דרך מעבר הסיק היא חוויה בלתי נשכחת, במיוחד כשנחשף החזית ההלניסטית המפורטת. האוצר, החצוב מתוך סלע, הוא מבוא מדהים לעיר האבודה פטרה.

סיור באתרים החשובים של פטרה

רק עם מספר שעות לחקור את העיר העצומה פטרה, התמקדו את זמנכם באטרקציות המרכזיות. התחילו בללכת לקברים המלכותיים כדי לראות את האנדרטאות המדהימות שנחצבו בסלע החול האדמדם. לאחר מכן המשיכו במורד הרחוב העמודי אל התיאטרון הרומי, תוך כדי התפעלות מהעמודים לאורך הדרך. טפסו את מאות המדרגות אל המנזר, האנדרטה הגדולה ביותר בפטרה, והתרשמו מהחזית המדהימה שנחצבה מתוך צלע ההר. עשו לולאה חזרה דרך המקדש הגדול וקבר הקורינתי ביציאה. אם הזמן מאפשר, בקרו במוזיאון פטרה בתוך השער כדי לראות חפצים שנחשפו במהלך החפירות. אל תחמיצו את המבנה האייקוני של האוצר עוד פעם אחת ביציאה. עם קצת תכנון, אתם יכולים לדחוס את האנדרטאות המפוארות ביותר של פטרה לביקור קצר.

חוזרים לעקבה מפטרה

בסוף היום, הגיע הזמן לעשות את המסע חזרה לעקבה מפטרה. הנסיעה אורכת כשעתיים, ומכסה מרחק של כ-125 קילומטרים. אם שכרת נהג פרטי או הצטרפת לקבוצת תיירים, הם בדרך כלל יסדרו עבורך את הנסיעה חזרה. לחלופין, ניתן גם לשקול להשתמש בתחבורה ציבורית, כגון אוטובוס או מונית שיתופית, כדי לחזור לעקבה.